Impact Projects

In het najaar van 2021 zullen er weer nieuwe teams van vier studenten beginnen aan een project voor een klant. Alle teams hebben verschillende vaardigheden en kwaliteiten nodig zoals een data-expert, een creatief brein, een goede prater of juist een denker, dus er schuilt een analist in iedereen!

In de verschillende projectfases worden er relevante trainingen gegeven om de teams te ondersteunen. Daarnaast zul je tussentijds regelmatig meeten met alle teams samen om de voortgang van elk project te bekijken. Op deze manier kunnen analisten ook inzichten bieden in elkaars projecten, en zo leer je ook het meest van je medestudenten. De projectronde wordt afgesloten met een kick-out waar alle teams hun bevindingen kunnen presenteren aan hun klant en aan andere geïnteresseerden.

De projecten voor de najaarsronde van 2021 zijn als volgt:

Save the Childen
Save the Children is the biggest independent child rights organization in the world, active in 120 countries! Their goal is to improve the lives of children through better education, health care, and economic opportunities, as well as providing emergency aid in natural disasters, war, and other conflicts. What they want to get out of the Analytics Academy is a reusable model that tries to explain as much as possible about email engagement. For example the model could answer questions such as “is there a relationship between less clicks and people unsubscribing?” or “what’s the best moment to send emails?”. They will make their own data available, as well as data from google analytics, and they also encourage the students to include extra data, such as weather circumstances etc. 
 

Gemeente Amsterdam
Gemeente Amsterdam has a lot of important and interesting topics to investigate. During the Analytics Academy, they would like the students to look at the health of the youth in Amsterdam, which is extra relevant during this time. They would like to know which factors seem to have the biggest impact on the youth’s health and if anything else stands out. They find it important that the students are aware of the bias of the data and how this impacts their findings. All available data can be found on data.amsterdam.nl.

Enkele voorbeelden van projecten die studenten de afgelopen jaren hebben voltooid:

  • Project voor Paradiso, waarbij de relatie tussen type drankverkoop en type evenement onderzocht is om zo optimaal te kunnen inkopen en aanbieden.

  • Project voor de Ambulance IJsselland, waarbij de reistijd van een ambulance naar een ongeval korter is gemaakt.

  • Project voor het ROC Horizon College, waarbij werd onderzocht welke kenmerken typerend zijn voor (minder) succesvolle studenten, en wat het nut is van extra begeleiding aan minder succesvolle studenten.

  • Project voor hockeyteam Rood-Wit Dames 1, waarbij enerzijds variabelen werden gevonden die belangrijk zijn voor een overwinning, anderzijds hoe een doelpunt tot stand komt.

  • Project voor Stadschouwburg Amsterdam, waarmee zij extra inkomsten kunnen genereren en gericht naar nieuwe leden kunnen zoeken dmv ticketprijs optimalisatie en ledenanalyse.

  • Project for Oxfam Novib in which we analyzed the churn-rate by analyzing the registered data. This concluded in a model in which different data about a person could be filled in to find the expected churn rate of this person within the first year.

  • Research on the donations within ‘Samenloop voor Hoop’ from KWF. In which we found results about where and when the optimal Samenloop could be arranged. In addition to that we analyzed the neuromarketing by the given data to optimize their websites

Cancel