Voor de non-profit

Waarom de Analytics Academy?

We proberen iedereen mee te geven om te doen wat hun inspireert. Wij doen dit door kwantitatieve, datagerichte studenten en non-profits de mogelijkheid te bieden om samen te werken. Op deze manier zullen non-profits nog effectiever zijn in het behalen van hun doelen, terwijl studenten de stabiele basis van hun theoretische kennis kunnen toepassen.

Wat doet de Analytics Academy?

De Analytics Academy is de uitgelezen kans voor organisaties om uit te vinden hoe data hun kan helpen in het behalen van hun missie en visie. Omdat NGO's en maatschappelijke organisaties vaak niet de middelen hebben om kwalitatief advies te krijgen, creëren wij deze middelen! Aan de andere kant bieden we Econometrie, Actuariaat en Business analytics studenten de kans om zich maatschappelijk in te zetten terwijl ze hun theoretische kennis toepassen in de praktijk. Daarnaast geven grote consultancy bedrijven nuttige trainingen aan de studenten, zodat ze het beste uit het project kunnen halen. Een echte win-win situatie dus!

Hoe werkt de Analytics Academy?

Het project begint met een Kick-Off, waar de partner organisaties hun project pitchen en studenten de kans krijgen om vragen te stellen. Naar aanleiding van deze Kick-Off kunnen studenten zich anmelden, waarna ze worden uitgenodigd voor een sollicitatie. Gedurende een periode van 10 tot 15 weken zullen de meest toegewijde en slimme studenten een project doen voor de non-profit organisatie. Aan het einde van het project zullen de student analisten hun bevindingen en advies presenteren tijdens de Kick-Out

Praktische informatie

  • Elke groep bestaat uit 5 gemotiveerde studenten die 4 tot 6 uur per week aan het project werken. Elke groep heeft een senior analist, die optreedt als team captain en contactpersoon voor de non-profit.

  • Er zijn twee project rondes per jaar: de eerste van september tot januari, de tweede van februari tot juni.

  • De kosten om deel te nemen als non-profit zijn 250 excl. BTW

Voorbeelden van voorgaande projecten

  • We hebben een project gedaan met Oxfam Novib, waar de studenten de verlies van donateurs hebben geanalyseerd met behulp van de data. Dit resulteerde in een model dat kon voorspellen of een persoon zou stoppen met doneren  in het eerste jaar.

  • We hebben een onderzoek gedaan naar de donaties binnen 'Samenloop voor Hoop' van KWF Kanker Bestrijding. Hier hebben we resulaten gevonden over waar en wanneer het optimaal is om de Samenloop te organiseren. Daarnaast hebben we de neuromarketing geanalyseerd om hun website te optimaliseren.

  • Voor Paradiso hebben we de relatie tussen het type drankjes dat verkocht werd tijdens verschillende type events.

  • Voor Ambulance IJsselland hebben we de optimale weg voor de ambulance om naar een ongeluk te komen gevonden, waarmee de reistijd is verkort.

  • Voor de Stadschouwburg Amsterdam is de mogelijkheid geboden om extra inkomen en nieuwe leden te werven met behulp van ticket prijs optimalisatie en leden analyse.

Bent u geinterreseerd om partner van de Analytics Academy te worden? Stuur een mail naar analyticsacademy@vsae.nl zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken!

Cancel