Meewerkstage - Customer Researcher
- Bedrijf
- Nationale-Nederlanden
- Type
- Internship
- Locatie
- Den Haag
- Branche / Vakgebied
- Actuarial Science, Consultancy
- Vereiste taal
- Engels, Nederlands
- Website
- www.nn-careers.com
Omschrijving
Jij begrijpt precies het gedrag van onze klanten, hun behoeftes en motivaties, want je laat er nogal wat analyses en observaties op los. Zo help je ons de meest optimale klantervaring te realiseren, waardoor onze klanten zich heel goed geholpen voelen. Jij bent de stem van onze klant!
Wat je gaat doen
Jij zet de klantervaring centraal zodat we tot de kern van de klantvraag komen. Je voert hiervoor kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeken uit. Denk bijvoorbeeld aan interviews, usabilitytesten, surveys, data-analyses en heatmaps. Met meer dan 4 miljoen retail klanten is de impact van de inzichten die je ophaalt groot. Doordat je onderzoek doet voor onze diverse producten zul je veel verschillende type klanten spreken en is het werk heel divers.
In deze rol ondersteun je diverse teams van Nationale-Nederlanden door klantbehoeftes centraal te stellen en een oplossing te creëren die voor de klant waarde toevoegt. Zo onderzoek je bijvoorbeeld de gebruiksvriendelijkheid van een nieuw onderdeel van de NN app en de bevindingen die je opgedaan hebt deel je met het team, waarna de UX Designer met de verbeteringen aan de slag gaat. Je werkt veel samen met je collega’s en er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen. Je verantwoordelijkheden op een rijtje:
- Kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeken uitvoeren om kansen en problemen te ontdekken. Dit doe je met onze onderzoek tools zoals bijvoorbeeld Userzoom
- Je gaat alle kneepjes van het onderzoek vak leren. Van hoe je een goed onderzoeksplan opzet, hoe je respondenten werft, tot hoe je de inzichten overzichtelijk en overtuigend kunt presenteren
- Je overlegt regelmatig met de Product Owner van het team en de UX Designer over je onderzoeksbevindingen. Samen werken jullie volgens het Double Diamond ontwerpproces
- Naast de onderzoeken die je uitvoert voor de teams, help je de vak volwassenheid van onderzoek verder te ontwikkelen als lid van het NN Research Gilde
- Je trekt samen op met een ervaren Customer Researcher die je kennis laat maken met het vak, en de wereld van financiële dienstverlening
Wat wij jou bieden
Wij vinden het belangrijk dat jij je kunt blijven ontwikkelen. We geven je de ruimte en het vertrouwen om te groeien in je carrière en als mens. Wij helpen je hierbij met:
- Een stagevergoeding van € 650,- op basis van 36 uur
- Volop training- en opleidingsmogelijkheden in ons Learning & Development Centre
- Een groot (internationaal) netwerk van collega’s die graag hun kennis met je delen
- De autonomie om je eigen ontwikkelroute te bepalen
Bij NN werken we hybride. Deels vanuit huis en deels op kantoor. De officiële standplaats van deze functie is Den Haag.
Wat je meebrengt
- Je bent leergierig en je hebt een pro-actieve houding
- Je hebt een enorm inlevingsvermogen waarmee je je steeds focust op wat de klant ervaart, voelt en nodig heeft. Je bent een goede vragensteller én luisteraar
- Je gelooft in de kracht van onderzoek en hoe dit impact kan hebben op product en design keuzes
- Je hebt sterke communicatie skills in het Nederlands en Engels. (Je zult ook samenwerken met internationale collega’s)
- Je volgt een opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van User Experience, Human-Computer Interaction, Psychologie of Innovatie
Twijfel jij of je wel 100% aan de criteria voldoet? Dan willen we je aanmoedigen om toch te solliciteren. Wij zijn benieuwd naar jouw unieke kwaliteiten!
Met wie je werkt
Je werkt nauw samen met ervaren Customer Researchers, maar ook met andere disciplines zoals UX Designers, Data Analisten, Developers en Product Owners. Je bent medeverantwoordelijk voor het klant onderzoek voor diverse teams binnen een bepaalde afdeling, genaamd Customer & Commerce. Binnen deze afdeling werken we onder andere voor het NN App team, de mijn omgeving en het nn.nl team. Ook zijn er teams die werken voor onze zakelijke klanten waar wij de stem van de klant ook naartoe brengen.
Buiten het werk voor de teams, maak je deel uit van het NN Research Gilde. Hier bespreken we ons vak met meer dan 25 collega’s vanuit alle hoeken van het bedrijf en zorgen we dat we samen blijven leren en ontwikkelen. We komen regelmatig samen voor kennisdeling, inspiratiesessies en co-creatie. We nodigen gastsprekers uit, gaan op bedrijvensafari en hebben borrels, leerzaam en gezellig!
Heb je vragen?
Ben jij enthousiast over deze vacature en denk je dat je goed past in het team en bij NN? Ben je beschikbaar vanaf februari voor minimaal 4 maanden? Dan nodigen wij je uit om te solliciteren. Wij zijn erg benieuwd naar wie jij bent, wat jou beweegt en wat jij kunt bijdragen in deze functie bij NN.
Heb je nog vragen over de vacature of de procedure? Bel of stel je vraag via WhatsApp aan Bianca Hoogweg, stage coördinator via 06 10816801 of via Stagebureau@nn.nl.